Friday, August 16, 2013

Stanna upp en stund

Jag har varit väldigt stressad de senaste månaderna och till råga på det haft mycket migrän. Bloggen har blivit lidande och mycket annat. Tog alldeles för lite semester (9 dagar) och nu är det dags för stora utmaningar på jobbet.

Skönt att det löste sig med lägenhet ändå. Jag har inte riktigt packat upp allt än, då de både ska tapetsera och byta mattor, dock verkar det dröja ett tag innan de har tid. Kul med nytt hur som helst!

När man väl har en stund över, är det så viktigt att bara slappna av och inte tänka på allt man måste göra eller inte hunnit med. Igår var en sådan stund, då jag och Hayley tog med oss hundarna till rastgården. Egentligen hade jag tänkt mig en lugn promenad, men båda hundarna verkade ha extremt mycket myror i brallan, så vi var snabba med att styra om dem till rastgården för att de skulle få springa av sig ordentligt.


20130816-115223.jpg


Hade inte med kameran och allt blev suddigt, men det säger också lite hur snabba de var. Vi fick besök av en retsam Whippet-flicka och en stor Flat Coated Retriever-hane som tyvärr inte fastnade på bild. Hundar rullade och flög åt alla håll och en timme eller mer bara försvann. Vad härligt det är att se deras livsglädje. En bra påmminelse om att bara släppa allt en stund och ha roligt när man väl har möjligheten.

No comments:

Post a Comment