Tuesday, December 10, 2013

Vårdhunden Herman

För ett tag sedan läste jag om Herman - en American Hairless Terrier som blivit certifierad Vårdhund. Jag har ofta tänkt på hur passande rasen är då den är social, lättlärd och vänlig, samt inte fäller och mer allergivänlig än övriga hundraser, även om man aldrig kan vara säker. Det var även något jag själv funderade på, men då Dante snart fyller 7 år är det sent att påbörja sådan utbildning. Hunden ska helst inte vara äldre än 4 år. Jag blev hur som helst jätteglad över att se "min" ras inom detta yrke.

Titta gärna in på deras blogg - där ser man några bilder på Herman i arbete. Tänk vilken skillnad de gör för många människor: http://vardhundar.bloggplatsen.se/

2 comments:

  1. Asså den där Herman fick mitt hjärta att smälta lite!

    Kram på dig min vän!

    ReplyDelete
  2. Det är ju jättebra, för då kan hunden få komma in även där det finns pälsallergiker, skulle nog vara bra med flera nakenhundar i det projektet.

    ReplyDelete