Friday, September 5, 2014

Hälsning från Kalifornien


Ser ni vart jag gömmer mig på bilden? Laddar batterierna i Kalifornien och Nevada, medan mina föräldrar ser efter Dante. Som på varje resa sneglar jag lite på hur hundarna har det och de flesta jag har sett verkar verkligen ha det bra. Det är andra gången jag är här nu och det gör mig så glad att se lyckliga, lösspringande hundar på vissa stränder (doggy beaches). De flesta motel tar emot djur och de får också följa med in på många ställen. De är en del av familjen här helt enkelt.

Har även besökt ett par välsorterade djurtillbehörsbutiker där det är lätt att vilja köpa allting, men har ändå lagt band på mig. En hund blir gladast av uppmärksamhet och aktivitet, istället för fyra olika halsband och koppel, tror jag. Något roligt blev det i allafall - en jättestor hamburgare! Och Pup-peroni:


Har några dagar kvar här och saknar verkligen Dante. Träffade en vacker hund i Rachel, Nevada, som påminde om honom:



Några andra vackra djur jag träffat på:



Pelikaner!

No comments:

Post a Comment