Saturday, April 27, 2013

6 år

Vart tog tiden vägen? Idag blir Dante 6 år. Trots att många försökte avråda mig, valde jag att skaffa hund. Visst blev jag något låst, precis som många påpekat. Det är mycket jobb, det är svårt att hinna med sitt eget liv ibland, men ångrar jag mig? Nej. Så mycket som jag fått tillbaka. När det varit uppförsbacke i livet, har han tröstat mig och påmint mig om att fokusera på annat som är roligt. När jag har varit sjuk har han värmt mig och när jag är glad, har han sprungit i cirklar och delat min glädje.

För att fira detta (ja, ibland får man bli lite löjlig), så gick vi till Tasscompaniet som firade 10 år. De hade därför extraöppet och en massa erbjudanden. Tycker att det är en toppenbutik och det är så kul att det fungerat bra, trots att större kedjor har öppnat. Blev bara ett snabbt besök, men Dante fick sig en rödgrön mjukisdrake och torkat ankkött.

Solen lyste, dagen till ära.











4 comments:

  1. Grattis till en mysig 6-åring och man får absolut vara lite löjlig. det är jag hela tiden, mer eller mindre

    ReplyDelete
  2. Tack allihopa! :-)

    ReplyDelete