Sunday, April 14, 2013

Nakenpremiär och rymdrapport

Från att ha varit grått och regnigt igår, stod termometern på 11 grader och solen syntes. Kände mig lite skeptisk, så jag drog på Dante hans fleeceoverall ändå. De senaste 2 veckorna har jag gått varannan promenad utan skor, för att vänja hans trampdynor vid att gå utan. Det går jättebra där gatorna är sopade, men där det ligger en massa grus kvar blir han försiktig och det känns nog i tassarna.

Eftersom vi gick upp till Gruvan fick skorna vara på en sista gång för i år. De fick ett värdigt och geggigt avslut!

Man kan nog äntligen säga att våren är här, även om snön ligger kvar på sina ställen:
Full fart på terriertassarna:
Hästbajs och hö mitt i stan - det här måste undersökas:
Klätterövningar längst vägen:
Ligg/ligg kvar - tålamod att stanna på samma plats en stund:

Runt vissa delar av gruvan känns det nästan som att man är med i ett Star Trek-avsnitt och undersöker en annan planet. Finns många spännande stenar i vackra färger, sand och lera:
Space dog reporting to Commander Kat:Sen tittar man upp och kommer ihåg att man inte är på spejsade äventyr, utan faktiskt i Falun:
Skorna fick vad de tålde. Helt otroligt att de hållit under två vintrar a' 4 st promenader per dag, i alla väder. Snö, slask, asfalt. Billgast av alla hundskor jag köpt också (198 kr för 2 st):
Sista biten hem genom stan började det bli varmt, så jag tog av både overall och skor. Vilken lycka! Det var som att ha fått en valp igen. Försökte ta bilder på när vi promenerade, men han hade så bråttom, hoppade framåt i kopplet, så alla bilder blev bara suddiga. Vad skönt att äntligen slippa kläderna. I fortsättningen blir det en tunn overall de dagar det är lite blåsigt och kallt, men inga mer skor.

1 comment:

  1. Du är väldigt duktig på att fota, det ser ut som om Dante har en napp i munnen på sista bilden.

    ReplyDelete