Wednesday, July 24, 2013

Blåbärsguide

Förra helgen plockade jag hjortron med två stora, fina hundar som sällskap. Dante fick slumra under tiden, då det behövdes gummistövlar och fanns en del mygg, men nu i helgen hälsade mina föräldrar på och vi var ute och plockade blåbär. Då det var fint väder, myggfritt och skön värme fick även Dante följa med. Inte för att han inte brukar få det, men han kan vara lite grinig om det är dåligt väder. Hursomhelst så var väderförhållandena perfekta!

Medan hinkarna sakta fylldes, sprang en nyfiken terrier runt och undersökte markerna.

Världens bästa Dante - pigg och glad!


Ståtlig herre:




Efter ett tag började han förstå att vi höll på med något intressant:


Som en bekväm liten prins började han med att fräckt hoppa upp på mina ben när jag satt på huk, för att lägga sig ned i mitt knä och försöka äta blåbär ur min hand. När han fick höra att jag tyckte att det var jobbigt att plocka med en hund i knät så försökte han faktiskt själv.

Såhär gör man.

1. Dra in hela blåbärsriset i munnen:


2. Stäng munnen och sila ut blåbären mellan tänderna samtidigt som du drar ut riset ur munnen. Eventuellt kan lite vegetariskt följa med:

1 comment: