Wednesday, June 18, 2014

Hönsmamma

Jag hade läst på mycket om att ha höns, men inte trodde jag att de skulle bli tama så fort! När jag går in till dem gör jag ett speciellt ljud och de kommer springande. Från att ha varit vettskrämda när de kom hit äter de nu ur min hand och hoppar upp i mitt knä. De är verkligen roliga små filurer. Skulle kunna titta på dem en hel dag. Bättre avslappning får man leta efter. Alla tankar som vanligtvis far runt blir mer och mer suddiga.

För Dante har det varit som en föryngringskur - han får terrierfnatt och springer i cirklar, samt är piggare än vanligt. Han vill ha uppmärksamhet hela tiden eftersom han märkt att den nu måste delas med dunbollar med rysk pälsmössa, men han tycker samtidigt att det är hemskt spännande med nya kompisar.


Skylten lackad och på plats.

Dante väntar snällt, fastän dörren är öppen. Nu är en fjäder på plats så att dörren hålls stängd.

Halva styrkan.

Testar sandbadet.


    Somnar en kyckling på ens ben får man snällt sitta kvar, sådana är hönsmamma-reglerna.

No comments:

Post a Comment