Sunday, June 1, 2014

Kosläpp

Många uppspelta hundar på plats. Skall blandat med förtjust tjo och tjim från alla barn som samlats för att se när korna äntligen fick komma ut och beta i det gröna. Korna blev nog lite rädda när det var så mycket folk på plats. Det gick ganska lugnt till och en liten flicka jämte mig blev så besviken så hon skrek "- Men bli GALNA DÅ!".

Djur gör mig alltid så glad och det var verkligen roligt att få besöka en riktig bondgård, även om det inte var första gången. När jag var liten hade mina föräldrar en dammvippa gjord av riktiga fågelfjädrar/dun, som jag brukade klappa och stryka mot kinden för att jag så gärna ville ha ett husdjur. Det var det närmaste husdjur jag kunde komma då. Nu har jag ett, även om han saknar päls. Och jag är lika lycklig för det!







No comments:

Post a Comment