Saturday, February 21, 2015

Ett halvår

Ju äldre man blir, desto fortare tycks tiden gå. Idag blir Alice 6 månader gammal och trots att jag bara haft henne sedan hon var ca 4 månader, så undrar jag när hon hann bli såhär stor?Den ulliga valppälsen har ersatts av en strävare och längre vuxenpäls som håller på att växa ut, de vassa valptänderna har lossnat och ersatts av ett vackert saxbett. Hon har även blivit lika många kilo tyngre, som jag gått ned sedan jag skaffade henne.Otroligt nog har hon inte bitit sönder någonting. Hon tycks föredra att bära runt på saker, titta på dem och sedan lägga dem i sin säng. På morgonen hittar jag ofta en strumpa jämte henne som hon ömt ser efter som en skatt. Gör hon någonting hon ännu inte lärt sig att hon inte får, så räcker det att mjukt säga nej. Hon är försiktig med sina tänder och leker med Dante på ett förstående sätt - han är liten och ömtålig. Jag trodde att det skulle vara tufft med en unghund, men än så länge är hon det snällaste jag träffat. Vi får väl se om hon blir alldeles vild när hon blir lite äldre.

No comments:

Post a Comment