Wednesday, February 11, 2015

Köttkorv, nödvändigheter och annat

Efter att ha haft en matstrejkande hund i många år, åtminstone till och från, så valde jag nu att testa något nytt för mig, som komplement. Ett helfoder som är som en slags köttkorv och liknar leverpastej när man skär den. Den förvaras i rumstemperatur och sedan i kylskåp, olikt fryst färskfoder. Det har varit en hit än så länge, så jag hoppas att det fortsätter fungera. Eftersom det finns i olika smaker kan man variera om hunden tröttnar. De kostar ca 29 kr per korv som innehåller 800 gram. Hade dock tur och var i en butik där de hade extrapris för dagen, så fick dem för 20 kr st.
De gamla trotjänarna till hundskor gick sönder efter två år, vilket är en bra hållbarhet med tanke på att Dante haft dem senhöst/vinter/tidig vår, flera gånger om dagen, på olika underlag. Han har sprungit i dem, klättrat och sprättat. Helt klart den bästa hundskon han testat. Dock värmer de inte på något sätt, så min mamma kom på den fantastiska idén att testa bebisstrumpor, vilket jag använt i några år nu. Fastnat för denna modell som inte har någon häl, är tjock och dessutom lång. Brukar köpa dem på Åhléns. Nåja, nya skor har kommit på posten. De säljs konstigt nog i 2-pack.Alice behöver inte så mycket tillbehör, men det har varit svårt att hitta ett bra halsband med tanke på all päls hon har, samt det konformade huvudet som snabbt slinker ur halsbandet om hon blir rädd för något. Jag använder därför sele om vi lämnar tomten. Innan jag märkte det hann jag dock köpa två olika. Ett rundsytt läderhalsband i vanlig modell - skonsamt mot pälsen, men trots att jag har det på minsta hålet så är det för stort. Sedan ett halvstryp med vallningsmotiv, från Gustav & Evita, som jag fyndade på MyOne under mellandagsrean. Dock syns inte motivet under all päls. Det sista halvstrypet med vita prickar vann jag i en tävling via tidningen Härliga Hund och Cancerfonden. Det har rosa sidentyg på insidan och är lätt att ta av och på. Kommer från Hööks. Vann också 13 kg Acana hundfoder, vilket var en taktiskt vinst, för nu är Alice inne på sin andra säck.

Har också bestämt mig för att vara ordentlig med tandhygien. Så snart Alice alla tänder vuxit ut ska jag borsta regelbundet. De har därför fått varsinn tandborste. Är också supernöjd med klofilen med rejält handtag som jag köpte på Granngården.

No comments:

Post a Comment