Tuesday, April 15, 2014

Paradiset Öland

Det tar inte många minuter innan man förstår varför så många åker till Öland. Vilka vackra landskap, sagolika torp och rikt djurliv det finns. Det är så mycket att se och beundra att man helt glömmer av allt annat, vilket är precis vad jag behöver.

Dante har nosat på Highland Cattle (håriga kossor med lugg), kräkts på Prinsessan Estelles promenad, poserat bland gulsippor och sprungit bland kvarnar. Hans ögon går nu i kors och han rör sig nog inte många meter till idag.

Det är just nu lågsäsong (allt verkar öppna 1 maj), men överallt är det folktomt och trots friska/ibland extrema vindar är det underbart att få utforska ön ifred. Det verkar finnas en uppsjö vackra promenadslingor och jag skulle inte ha svårt att sysselsätts mig här en månad. Det verkar också finnas en hel del hundvänliga boenden, samt att hundar som uppför sig får följa med in i Ölands Djurpark (även om det inte är öppet nu).

Alla fina bilder är på minneskortet i min systemkamera och jag har ingen dator med mig, så de kommer lite senare, men några stycken tog jag med mobiltelefonens kamera så länge:

image



Ser ni vem som sitter på muren och njuter av solen?

image



image



Dante utanför Borgholms slott.

image



Här njuter vi av kvällssolen i sakta mak.

1 comment:

  1. Åh vad glad jag blev när jag klickade in mig här och såg all underbar läsning jag hade framför mig! Så himla härligt att se att du nu börjar återhämta dig och att du njuter för fullt på Öland. Inte alls avis!

    Ha en underbar påsk min underbara vän! Stor kram!

    ReplyDelete