Sunday, March 15, 2015

En hund per buss

Haft en underbar helg i Göteborg, med solsken, god mat och roligt sällskap. Dante stannade med mina föräldrar och Alice har fått miljöträning för hela slanten. Hon har gjort så mycket framsteg på bara en helg. Känner mig så stolt! Idag gick vi till och med genom Nordstan (köpcentrum fullt med folk) utan att hon reagerade något speciellt. Det är en sån härlig känsla när träning ger resultat. Det gav också energi att göra något kul.



När jag skulle ta mig hem och skulle kliva på bussen, fick en tjej med hund framför mig i kön vända. Hon berättade att de bara tillåter en hund per buss, fastän de hade många tomma platser. Bussarna har dessutom två våningar. Frågade personalen hur vi ska lösa det och de svarade att tjejen framför mig får vänta på nästa buss om en timme, sedan får jag ta bussen som går efter hennes, alltså två timmar senare. Sedan kom tre hundar till och deras ägare fick samma svar. Vi var ett helt gäng som var snopna och såg tomma bussar åka iväg. Förstår att man har regler, men tyckte det var väldigt fyrkantigt när det ändå var så folktomt. Deras svar var att hundarna kan börja slåss på bussen. Frågade två andra bussbolag och de sa att man måste ha hunden i en väska om man ska resa. Fick därför vänta i 3 timmar på ett tåg. Tur att det fanns ett i allafall. Det positiva var dock att jag började prata med en annan hundägare som skulle till samma ort, som hade en Amstaffvalp. Han hette Leo och var fyra månader. Vi gick till en park och hundarna fick leka och dricka vatten medan vi pratade bort tiden tills tåget skulle gå. Kom hem flera timmar senare än tänkt. Nästa gång tar jag bilen och det är väl det de vill.



Suddig och blåsig bild, men vi var på Ramberget och hade picnic där man ser hela Göteborg.

No comments:

Post a Comment