Friday, March 13, 2015

Mer miljöträning



Idag tog jag med båda hundarna på en promenad till Granngården då jag inte hade med tillräckligt med torrfoder till Alice. Skulle egentligen bara stanna några dagar, men har bestämt mig för att vara här tills begravningen. Bar hem torrfodersäcken i ryggsäcken med en hund i varje hand. Uppförsbacke. Fysisk träning för mig och bra träning för hundarna att besöka butiken. Dock blev Dante till sig av buffèn med godis och grisöron de har, samtidigt som Alice blev rädd för pallyften de använde för att flytta lastpallar med inne i butiken. De drog åt varsitt håll och allt var kaos. Jag skämdes faktiskt. Även om alla unghundar har en jobbig period, så kändes det som att jag hade noll koll och hade två ouppfostrade vildar med mig. Kände riktigt hur folk stirrade. Självförtroendet tryter ibland, men jag tränar i alla fall varje dag och allt går inte att lösa över en natt. Bättre att det är lite pinsamt, men att man gör något åt det, istället för att undvika alla jobbiga situationer resten av livet. Hundarna kan ju lika gärna vänta i bilen, men jag vill att de ska fungera.



Trevlig helg - glöm inte att njuta. Önskar en fluffig dam och en herre med snusläpp.

No comments:

Post a Comment