Thursday, January 22, 2015

Jobbig dag att vara liten

Idag är både jag och Alice trötta och hängiga. Blev lite orolig när hon var så rastlös, samt åt väldigt sakta och inte allt jag lagt upp i matskålen. Ute var hon inte heller så pigg på att jaga bollar och skojbråka som vanligt.

Svaret på varför fick jag när jag öppnade hennes mun. Hon har bytt alla framtänder uppe och nere, men nu är det hörntändernas tur i underkäken. De befintliga tänderna trängs undan av de nya, som sitter lite löst och står utåt. Det är nog smärtsamt.

Hon håller ändå humöret uppe, om än är lite hängig. Hoppas de ploppar ut snart.



Under tiden försöker jag tänka på att låta torrfodret stå i blöt extra länge, så att det är lätt att äta. Annars kan man inte göra så mycket mer än att ha koll på att de växer ut som de ska.

Har ni sett så vackra snöflingor som fastnat i pälsen?

2 comments:

  1. Ja det gör nog ont, stackars liten. Laban hade dubbel uppsättning hörntänder ganska länge 10 månader ,den sista fick veterinären operera bort den satt som berg.

    ReplyDelete
  2. Oj, det låter inte kul. Ibland verkar det kunna bli problem. Alice ena tand lossnade redan idag, så det var en lättnad. Tre kvar! Men de i överkäken verkar inte ha börjat skjuta fram än.

    ReplyDelete