Tuesday, January 20, 2015

Snöfall

Idag är det underbart snöväder. Alla djur gick ut samtidigt, men Dante och katten blev inte så långvariga. De gjorde det de gick ut för att göra och sedan sprang de till dörren. Alice däremot, vill vara ute så länge hon orkar och rulla i snön. Jag passar på att träna inkallning, kontakt och "hyfs" vid ytterdörren - att det inte bara är att rusa ut när jag öppnar. Annars ställer jag inte så mycket krav nu utan fokuserar mest på att vi ska lära känna varandra och få bra kontakt.






5 comments:

  1. Va fin hon är Alice, katten också sen bara älskar jag bilderna på Dante i fleeceoverall , han är så söt så man bara smälter. Jag har också en ny hund, en Labbe på 14 månader, så det är full rulle.

    ReplyDelete
  2. Vilken trevlig blogg du har, och underbara djur!

    ReplyDelete
  3. Tack! Vad kul att du tittade in. :-)

    ReplyDelete
  4. Grattis till nytillskottet! Då förstår jag att det är full fart. Vad heter han/hon?

    ReplyDelete
  5. Han heter Laban, och är svart.

    ReplyDelete