Wednesday, January 28, 2015

Nybäddat

På dagarna försöker jag röra mig så mycket jag orkar för att på sikt bli pigg och stark. Ett bra träningspass för mig är att städa hos hönsen. Bära tunga spån- och foderbalar, skyffla spån, bära bort det smutsiga, fylla på foderhinkar m.m

Hela tiden har man nyfikna inspektörer runt fötterna. De pickar på stövlarna och följer noggrannt vad man gör. Hjälper gärna till att krafsa där man städar.

Redet har tre små hotellrum som jag fyllt på med hö. Damerna är här i farten med att riva ut en del av det.Tuppen inspekterar också vad det är jag gjort.Efter att ha gjort iordning serverades bananmos.Storstäda gör jag ungefär en gång varannan vecka, ibland oftare, beroende på hur smutsigt det är. Det är en del jobb, men det är det värt när man varje dag får några sådanahär:- Fortfarande snö alltså? Jaha, då kan du stänga igen.

1 comment:

  1. Åhhh så härligt med egna ägg, så fort jag kommer åt köper jag hemägg.

    ReplyDelete