Sunday, February 24, 2013

En fiffig sak



Häromdagen fick jag en helt underbar sak - något som varje hundägare bör ha! Denna lilla detalj gjorde mitt liv så mycket lättare. Det var en slags anti-låta-mattan-åka-iväg-varje-gång-hunden-busar-på-den-grej. Ett gumminät man har under mattan, som förhindrar den att glida runt. Jag vet inte hur många gånger per dag jag rättat till den tidigare? Varje gång Dante apporterar någon boll eller leksak, kommer han springandes och vardagsrumsmattan blir som ett dragspel. Jag rätar ut den och det är samma visa igen. När han försökt ha mattan som språngbräda, så har den åkt iväg under hans tassar och han verkar lika glad som jag över att mattan ligger still! Tänk vad en liten sak kan göra så mycket i vardagen.

(På bilden är det min yogamatta som syns. Dante brukar låna den som språngbräda till sängen.)

1 comment:

  1. Haha exakt så är det här hemma fast med köksmattan. Lyckas hon inte få den att korva ihop sig som ett dragspel så lyckas hon få den att liksom ligga på högkant (?) emot spisen och kökslådorna.
    Sliter ut mattan under ifrån eftersom jag går och rättar till den så många gånger. Den lilla damen ska dessutom alltid sitta eller stå på mattan när jag försöker rätta till den. xD

    ReplyDelete