Tuesday, November 27, 2012

Julklappstips #1

Inget för den väldigt manliga brukshundsägaren, men kanske för den unga hundägaren i familjen, eller helt enkelt för oss som tycker om något gulligt (och inte riktigt vuxit upp än).

Ni vet de där fyll-i-böckerna om bebisar? Det finns likadana för hundar. Istället för fot- och handavtryck, finns plats för tassavtryck. Man kan också fylla i vilka saker hunden tuggat sönder som valp och vad som var dyrast. Pinsammaste stället hunden passade på att kissa ned innan den var rumsren osv.

Egentligen är det ganska löjligt och verkligen ingenting man behöver, men den är full av söta illustrationer och genom att fylla boken med både bilder och text blir det en bra stunds pyssel, samt att många roliga minnen kommer tillbaka medan man håller på. Dessutom säkerligen ett glatt minne att plocka fram senare i livet.

Allt tillägnas inte hunden som valp, utan det finns sidor även för den vuxna hunden - för kommandon man lärt den, dess första resa och veterinärbesök. Ett plus att "naken" fanns som alternativ under pälstyp!
Hade önskat att det var lite mer innehåll och fritextfält, men på det stora hela är det en söt och välgjord bok. Jag köpte min i den lokala bokhandeln idag, men den finns säkert att hitta på nätet också!

1 comment:

  1. Jag brukar göra en pärm som jag samlar mina bilder, när det är foton som jag kört ut själv eller de jag fått av uppfödaren, där finns även när de varit till veterinären och annat bra att ha. Nu har jag en hund som jag inte fick några bilder av som nyfödd, var nog inte så seriöst där vi köpte hunden men jag fick för mig att jag i alla fall gett en av hundarna ett bra hem. Jag har ändå sparat anteckningar i en mapp och där finns även vaccinationskortet, som man får i Norge när man besöker veterinären. Så man behöver inte alltid köpa en bok, man kan göra en själv. Fast det är ett bra tips till de som har hund för första gången, för då kan de gå tillbaka och titta hur det var med den första hunden, när de sen skaffar en till, för man glömmer så lätt hur det var när den var valp.

    ReplyDelete