Monday, November 19, 2012

Snäll variant av råttjakt

Den pälsade varianten av American Hairless Terrier (Rat Terrier) älskar att jaga smådjur såsom tvättbjörn, ekorre, möss, samt såklart råttor. En Rat Terrier vid namn Billy ska ha dödat 2501 st råttor på 7 timmar i Suffolk. Det ni! De har en stark instinkt för detta, vilket märks när man plockar fram små pälsade leksaker. De skakas flera gånger om, för att försäkra att bytet (leksaken) är död. Här nedan väntar Dante på att jag ska försöka ta leksaken ifrån honom. Han står ofta sidleds och försöker lura mig genom att titta i ögonvrån. När jag gör mitt försök är han supersnabb med att vända bort huvudet och springa iväg. Sedan tillbaka igen.. lägger den jämte mig, tar och springer iväg!



Våra råttlekar kan dock få den bäste att bli utmattad:

No comments:

Post a Comment