Friday, November 2, 2012

Magsjukan hälsar på

Förstod direkt att något var fel då jag stod i köket och förberedde mat och Dante kom smygande med stora ögon, satte sig nära mina ben och skakade. Man såg på honom att något hänt. Gick instinktivt till vardagsrummet där han varit. Den nya mattan var nu ordentligt invigd genom att han kräkts två gånger på den. Städade upp det värsta, men hörde att han gnydde och det var bara att stänga av ugnen, klä på sig och skynda ut. Bråttom var det - dålig i magen också. Stackars liten.

Han har inte ätit något annat än sin vanliga mat idag, men kanske hittat något roligt ute. Nu får han vatten i ett par timmar och sedan lite ris eller fisk, så får vi se om det blir bättre med magen.

Jag blir aldrig arg när sådant händer, de kan ju inte hjälpa det, men det är typiskt att de alltid måste välja att kräkas på mattorna? Försökte söka på varför det är så, men hittade ingen bra teori.

Efter promenaden hämtade han en leksak för en stunds dragkamp, så han verkade pigg ändå! Nu ligger han ihoprullad som en boll och värmer mina ben, så jag hoppas att vilan gör sitt och att det blir ett snabbt tillfrisknande.

1 comment:

  1. Jag vet inte heller, det bara är så (att spy på mattan alltså.)

    ReplyDelete