Sunday, November 4, 2012

Snurra tre gånger

Egentligen ska man väl inte leka med sängkläderna, men..


Det är ett roligt sätt att börja dagen på!


Jag var väldigt noga med att Dante skulle sova i sin egen säng förut och det gjorde han första 2-3 åren, sedan var det när jag tillät honom att göra det och nu är det hela tiden. Känner ni till citatet "Hunden lär en pojke trohet, uthållighet och att snurra tre gånger innan man lägger sig"? Det med att snurra tre gånger stämmer i mitt fall, vilket är mindre roligt när han ska ut och in under täcket några gånger per natt (för varmt/för kallt) och måste snurra innan han lägger sig. Att gå in under täcket själv kan han inte heller, utan han sätter sig vid mitt huvud och suckar tills jag vaknar till och lyfter på täcket. I värsta fall mullvadar han en stund tills jag vaknar ändå. Men med tiden har jag vant mig och lyfter på täcket i sömnen.

Det kanske låter jobbigt, men jag har vant mig och skulle nog inte kunna sova lika gott utan en hund som morrar och gör andra roliga ljud i sömnen. Inatt får jag dock prova, för Dante är på äventyr! Imorgon ska han hälsa på tre katter.

Efter klo-/tassvård fick han en pinne med torkad kycklingfilé idag:

1 comment:

  1. Det måste vara hur mysigt som helst att sova med Dante.

    ReplyDelete