Tuesday, December 25, 2012

En hunds julafton i bilder

Otålig motionär tycker att resten av flocken är för långsam:
Tur att någon med långa stövlar trampar upp så att man inte behöver mullvada sig fram:
Lagom kallt och mysigt väder, även om man är naken:

In i värmen igen - finskorna ska visst bada bastu:
Efter att nästan blivit galen av alla goda dofter får man äntligen smaka på lite prinskorv, ägg, köttbulle utan lök och räkor:

 Sedan kom en konstig filur - "Till Dante", stod det på väldigt många paket:
 Vidare till nästa ställe där man fick ännu fler paket:
Dante har visst varit väldigt snäll det här året:Kex!

 Julafton kan få den piggaste terrier att kraschlanda:

 

4 comments:

  1. Klart man blir trött av att motionera, vänta och sen få så många paket,men dom var han nog värd.

    ReplyDelete
  2. Vad jag blir glad när jag läser och ser dessa bilder, för då vet jag att Dante lever som en hund ska leva, han har det bra helt enkelt. Vissa säger att hundar är bortskämda men jag säger som min kusin, det heter inte bortskämd men älskad. Här fick Felix en egen jultallrik med egna köttbullar sju st, gjorda på älgfärs med ägg och ströbröd, ingen lök och inga kryddor, sen fick han en bit skinka utan fett och en prinskorv. Han såg ut som han kommit fel, den där tallriken kan väl inte vara till mig, nosade och satte sig att fundera men rätt som det var så slängde han sig över maten och åt upp alltsammans. Sen fick han sin julklapp men han var mera intresserad av Lillhussens paket, de såg säkert roligare ut, fast det var bara mjukisar som ungarna skulle sagt när de var små.

    Du får ha en god fortsättning på helgen tillsammans med Dante och jag hoppas att det milda vädret håller i sig, här snöar det och är bara ett par grader kallt, Felix har varit ute och studsat runt i snön och det fastande stora snöbollar i hans päls. Jag funderar skarpt på att skaffa någon sorts overall.

    ReplyDelete
  3. Vad roligt för Felix! Visst måste det kännas konstigt när man plötsligt får en tallrik med delikatesser, bara sådär? Kul att göra dem glada ibland. Det syns verkligen hur de lyser upp.
    Önskar dig en god fortsättning med! Titta gärna på http://litentass.com om du funderar på overall.

    ReplyDelete
  4. Han var helt utslagen juldagen med, men det är också mycket folk runt omkring och saker att hålla reda på hela tiden. Annat mot vardagen. God fortsättning!

    ReplyDelete