Monday, December 3, 2012

Varma öron

Fick en fråga om hur jag gör för att hålla Dantes stora öron varma när det är ordentlig monsterkyla. Antingen trär jag på en mjuk raggsocka jag klippt hål i fotänden på, som en slags luva/mössa och sedan kragen från fleecepolon över. (bild1, från förra året) Eller så har jag på en specialgjord hundmössa i fleece som har utrymme för öronen (så att de slipper bli platta). (bild2)
Mössan har jag köpt här: http://litentass.com





Mössan åker på ibland när det blåser ordentligt och är minusgrader, även om det inte är riktigt så kallt. Svansen har jag inte hittat något bra till, men när det är sån köld så är vi inte ute i många minuter, utan gör det nödvändiga och går in igen. Mitt på dagen när det är sol som värmer litegrann passar vi på att ta längre promenader.

Hittade även den här sidan där en tjej stickar helt fantastiskt fina och varma hundmössor som jag tänkte prova, men hon hade beställningsstopp till i början av januari nästa år: http://vinthunden.se

3 comments:

  1. en "fleecetub" till svansen kanske? fäst med kardborre i kanten på täcket?

    ReplyDelete
  2. Tack för tipset! Har fleecetyg så jag ska göra en prototyp. :-)

    ReplyDelete
  3. Så snygg Dante är när ni går på promenad, tur att det har kommit så mycket praktiska kläder för hundar som har dålig eller ingen päls. Han ser så nöjd ut med mössan på.

    ReplyDelete