Sunday, December 2, 2012

Kallare

Idag var det -9 grader kallt när vi gick upp. Underbar vintersol och många glada hundar som var ute och rullade sig i snön. Värmetäcket som jag köpte för någon vecka sedan har verkligen fyllt sin funktion. Direkt när vi kom in och jag tagit av overall + täcke, så kände jag på Dante och han var varm som en kamin. Vi får se hur det blir imorgon. Han paddlade på bra idag och även jag var svettig när vi kom in.





Jag bestämde mig för att inte köpa några nya julpynt i år, dels då vi inte är hemma över jul, men en vacker ljusprydnad blev det till köksfönstret. Lite julkänsla har infunnit sig.

2 comments:

  1. Han är så söt i sitt fina värmetäcke, fast blir han inte kall om öronen, när han inte har någon päls på dem? Du får ursäkta min frågvishet men jag har aldrig känt någon med en nakenhund, så därför har jag en hel del funderingar. Jag hade en tax som hade väldigt dåligt med päls på öronen men det var i alla fall lite päls, ändå blev han väldigt frusen. Felix har svårt med kylan, men han har redan lärt sig att han måste skynda sig när vi är ute, trots att han så gärna vill gå och snosa runt, så har han förstått att när det är minus 25 då fungerar det inte. Nu ikväll på sista kissrundan, så var det minus 29,5 grader inte roligt alls, när man är jycke och vill snosa runt i spåren ute på gården. Hoppas att kylan inte håller i sig alltför länge den här gången.

    ReplyDelete
  2. Fråga på! Det är bara roligt och jag tycker om att skriva om sådant du undrar över. Jag svarade i ett nytt inlägg, så att jag kunde lägga in bilder.

    Har du hittat något bra täcke åt Felix? Jag har varit jättenöjd med det jag köpte! Hur mycket man än har på sig så blir det såklart alldeles för kallt att vara ute någon längre stund i sån kyla.

    Skönt med vinter, men hoppas också att det håller sig lite lagom kallt ändå.

    ReplyDelete