Sunday, December 9, 2012

Galopp i snön

Godkväll! En hel helg har förflutit, bara sådär. Det har inhandlats en del julklappar, städats och igår när det var lite mildare passade vi på att ta en längre promenad. Tre olika hundägare stannade mig och frågade om tasskydd/hundskor då deras hundar blir så kalla om tassarna. De hade provat några hundskor som tyvärr inte suttit fast, eller så hade inte hunden tyckt om dem. Tipsade om ett par alternativ, samt att ha en strumpa inuti så att de sitter tätare/bättre.

Dante var på kanonhumör när vi var ute och galloperade av glädje efter att han fått umgås lite med en Whippet. Jag joggade bredvid och fick lite motion jag med. På bilden nedan ser ni hur snön yrt upp på benen när vi sprungit:





Nästa helg är det en enormt stor hundutställning i Stockholm, där det även är uppvisningar, information om olika hundraser, samt försäljning. Om ni har möjlighet, så åk dit! Jag är tyvärr upptagen på lördagen, men ska se om möjlighet finns på söndagen.

Skulle vilja titta på Bullmastiff, Faraohund, Dogue de Bordeaux, Thai Ridgeback Dog, Borzoi och Bullterrier.
Här kan ni läsa mer om uställningen: http://www.skk.se/utstallning/stockholm-hundmassa/

2 comments:

  1. Dante ser ur som han haft jätteskojigt, det syns nästan i hans ögon, tur att ni fick lite mildare. Här uppe är det tyvärr lite för kallt ännu, i natt som var ramlade temperaturen ner till -30 igen men i morse var det bara -17, dock för kallt för några lång promenader, då backen är riktigt kall.

    I stället har vi roat oss inne, jag hittade något som Felix tyckte var urskojigt, en plasthink som det varit turkiskt yougurt i, den var riktigt rolig. Först gömde jag godis under den men det var en enkel match för Felix, han bara tog tassen och slog till den, så han fick tag på godiset. Sen lekte han själv med hinken, slängde upp den i luften och jagade den över golvet. Han har en egenhet som jag inte sett hos någon hund tidigare, han kör ner nosen i mattan och samtidigt storskäller han, du kan säkert föreställa dig hur det låter. I alla fall så blev han helt stollig med denna hink, så lycklig att han fick tag på trasmattan i köket och drog iväg med den samtidigt som han skällde med mattan i munnen. Så nu har jag hittat något som var roligare än strumpkorven och alla andra köpleksaker som han fått, så det behöver inte vara några dyra leksaker för att roa en Jack Russel terrier.

    ReplyDelete
  2. Vad skojigt det låter! Och bra tips med hinken - har en sådan själv som jag ska testa med. Brukar ta lite olika kartonger och burkar att gömma godis under, men de lär ju sig så snabbt. Bäst är nästan sådant de kan slita sönder, så att de får jobba ett tag för godiset. Håller med om att det som är hemmagjort är bäst. När det ska bli slittåligt och lätt att rengöra osv, så verkar hundarna tycka att det blir för tråkigt.

    Köpte en aktiveringsleksak för katter som jag testade på Dante idag med, ska lägga ut en recension på bloggen snart!

    ReplyDelete