Friday, December 28, 2012

Sträcka på benen och delikatessknorrar

Det är bättre med öppna områden där hunden kan springa lös på här (centralt), jämfört med i Falun. Visst ska man hålla sin hund kopplad under promenaden bland folk och djur, men oavsett om man går en timme i rask takt, så är det inte samma sak som att släppa loss en terrier för att göra 0 till 100 på ett ögonblick. De som har vinthundar vet nog vad jag menar. Ibland måste de få sträcka ut benen ordentligt. Brukar välja en öppen plats där jag har koll åt alla håll och gärna på en tidpunkt när det är folktomt. Efter hopp och lek brukar jag passa på att träna inkallning.

Någon större släkting har varit här:

Kring lunch var det lite kallare och täcket åkte på medan vi tog en promenad för att köpa tårta. Dante hade tur då vi gick förbi en häst- och hundbutik. Det var ungefär som att släppa in ett barn i en godisbutik. Där fanns torkade saker och ben i alla smaker och storlekar.

Grisknorrar med håret kvar på svanstippen (blä) fick följa med hem:

2 comments:

  1. Matten blev lite besviken när hon skulle köpa grisöron för det var mycket borst kvar på dem, hon tyckte att de såg lite äckliga ut, så hon köpte en godispåse till mig i stället, 100 % tonfisk var det. Jättegodis om du frågar mig, första gången jag fick sånt, så bjussa postis killen på det, ja du förstår vi har lantbrevbärare här och han gillar hundar, bra va. i alla fall så kom han in på julafton och hade julkort med sig till matten men till mig hade han ett grisöra och sånt där tonfiskgodis, hihi.

    Russelpussar.

    ReplyDelete
  2. Tonfiskgodis? Det måste vi testa! Vilket bra tips. Dante är bästa vän med en grannkvinnas jackficka - där bor det alltid torkad blodpudding. Han springer direkt dit, utan att hälsa på hennes hund först. Sist fick vi med oss en hel påse hem. Vilka snälla människor det finns.

    ReplyDelete