Sunday, October 21, 2012

Beef Jerky-träd och bus bland löven

Eftersom lördagen bjöd på regn hela dagen så tog vi igen all motion vi missade igår! En välkamouflerad terrier full med krut väntar lite surt och tycker jag är onödig som ska stanna och ta en bild:


Passade på att låta herrn använda nosen och gjorde en variant av korvträd - Beef Jerky-träd. Hade köpt några pinnar med torkat kött som jag delat i små bitar och tryckte sedan fast några utav dem i barken på ett träd, på olika höjder. För att göra det svårare fick Dante sitta i någon sekund och vänta på startsignal. Hade den här bilden haft ljud, så hade ni hört ett väldans pipande och rasslet från löv på grund av en rumpa som inte vill sitta still. Tänk om godisarna hinner försvinna! Tålamod är som jag skrivit förut, det Dante är absolut sämst på, så jag försöker träna på det när tillfälle finns.



Så fort han tystnar lite eller lugnar ner sig, så belönar jag. I detta fall med att få börja nosa efter godiset. Varsågod!




Sen blev det lite tricks, tyvärr svårt att få med på bild, men här är det en stående snurr:



..och självklart en massa bus!



Det är fortfarande riktigt vackert ute. Glöm inte att ta vara på de färgglada dagarna.


No comments:

Post a Comment