Wednesday, October 24, 2012

Man får inte glömma det viktigaste

Mitt förra inlägg var visst det 100:e inlägget jag publicerade på den här bloggen - känns som att jag bara skrivit under en kort tid, men det har visst blivit en del ändå!

Jag är i full fart med att packa väskan, då jag tagit ledigt på fredag och vi ska åka bort imorgon. Ser fram emot lite äventyr! Det jag brukar ta med mig i hundtillbehörsväg när jag ska vara borta ett par dagar är väl egentligen lite i överkant, men jag har varit med om att koppel går sönder, klor spricker, man får oväntat väder osv. Då är det rätt skönt att bara sticka ned handen i väskan och ordna det, istället för att behöva leta rätt på en djuraffär under en helgdag. Det tar ju inte särskilt mycket plats i väskan heller.

Brukar förutom det man alltid har med sig (halsband, koppel, reflexer och bajspåsar), ta med mig ett regntäcke vid oväntat väder, första hjälpen-kit för småsår om det skulle hända något oväntat, vattenskål, klotång+nagelfil, extrakoppel om det man har går sönder, torrfoder så att inte matrutinerna går åt pipan samt en klicker ifall man får tråkigt på tågstation/tåg och vill träna lite tricks. Två tuggpinnar med, om det nu skulle smaka. Förutom detta såklart vatten i en flaska, samt lite träningsgodis också. Det finns oerhört många bra situationer att fila på när det är trångt, stressigt och mycket resenärer/hundar omkring. Passivitet är som svårast då exempelvis. Det är lätt att få hunden att lyda på en stor grusplan, men när den biten sitter gäller det att applicera det i vardagen också. Ser man möjligheterna blir också resan roligare och går snabbare.


Dante undersöker vad som egentligen fick plats i sidofacket (hans huvud, uppenbarligen):


Verkar som att jag glömt packa ned det viktigaste:


Sådärja!


Hoppas innerligt att det inte är något tågkrångel imorgon. Ska bli kul att komma iväg en sväng.

3 comments:

  1. Han är underbart söt,man blir glad av att se honom på morronen.

    ReplyDelete
  2. Vad kul att du blir glad! Har ibland tänkt att han vore en perfekt hund till att hälsa på på ålderdomshem eller hos sjuka barn, speciellt med tanke på allergivänligheten. Det är så många som skiner upp när de ser honom så kanske skulle han kunna glädja såna som behöver det extra mycket.

    ReplyDelete
  3. Var bara tvungen att kommentera trots att jag läst detta förut men Dante ser så söt ut när han kommer bärande på sitt mjukdjur. Han ser ut som att han packar ner det viktigaste för honom, jättegullig.

    ReplyDelete