Wednesday, October 10, 2012

Mörkare

En seg årstid har börjat. Är förtjust i den färgglada början av hösten, men när det övergår i mörka kvällar, nakna träd och blöta löv som klistrar sig fast vill jag helst bara krypa upp i soffan under en filt. Som hundägare får man ändå bita ihop i de sämsta av väder och fortsätta knata ut flera gånger om dagen. När man väl kommit ut, med rätt kläder på (vind/vattentät jacka är guld värt), så går det ju faktiskt bra och är dessutom härligt.

Idag blev det en långrunda bort till Tisken och runt. Hade hoppats på lekkompisar, men hundrastgården stod ekande tom. Skyltar med ordningsregler hade kommit upp sedan jag var där sist. Självklara saker kan man tycka, som att plocka upp efter hunden och ha den under uppsikt, men kanske behövs det påminnelser för att det ska fungera för alla.

Där stod även att man ska komma ihåg att man alltid är ansvarig för vad ens hund gör vilket var precis vad jag skrev om igår. Något som däremot tål att upprepas.

Hoppas där dyker upp lite bättre belysning (tyckte jag läste att man skickat in förslag på detta, ska kolla upp), för de två lampor som fanns utefter vägen gjorde inget bra jobb. Blir svårt att hålla uppsikt över vilddjuren om man inte ens ser dem.

image



Ser faktiskt redan fram emot lite snö som lyser upp.

Nu ska jag krypa ned under täcket med en varm hund. Sov gott!

2 comments:

  1. Jag älskar väl inte snön precis men håller med dig att det blir ju lite ljusare så det blir till att sätta på sig pannlampan, så man ser var hunden uträttar sina behov och var hästskiten ligger (den är ju som bekant väldigt god)

    ReplyDelete
  2. Har faktiskt också en pannlampa jag tänkte testa i höst. Annars brukar jag ha en såndär liten ficklampa på nyckelknippan. Tycker dock att man märker att fler struntar i att plocka upp på hösten/vintern - gömmer det under löv eller snö, men det straffar ju sig förhoppningsvis när de själva trampar i det. Själv blir jag inte så glad om det är jag, för så jobbigt är det inte.

    Ja, hästskit tycks vara en delikatess i hundvärlden. Efter att jag sagt "fy!" några gånger precis när Dante tänkt nosa på det har jag lyckats få honom att inte röra det, men när han var mindre så hann han sätta i sig en hel del. Urk. Kan fortfarande hända om han är lös och en bit ifrån mig och tror att inte matte ser.

    ReplyDelete