Monday, October 29, 2012

En klok kattfröken

Hörde någon ropa "mjau" och en katt i stilig kostym kom springande.


Hon ville säga hej och stryka sig mot mina ben. Klappade henne och hon svarade med att spinna.


Plötsligt tog hon ett skutt iväg och såg både rädd och fascinerad ut när hon märkte att jag hade en konstig hund i grå kostym som lurade bakom hörnet. Usch!


Klokt nog tog hon skydd bakom förbudsskylten - dit hundar ej får gå.
Stackars Dante vill som alltid leka, men ingen katt vill vara med.

3 comments:

  1. Du får helt enkelt skaffa katt.

    ReplyDelete
  2. Önskar verkligen jag kunde, men jag är oerhört allergisk mot katter. Läkaren sa att det var förenat med livsfara för mig att skaffa en.

    Var och träffade en kattras som heter Sibirisk Katt, som tydligen inte producerar ett ämne som man ofta är allergisk mot - flera astmatiker kan ha sådana, men jag blev dålig efter 15 minuter.

    Som tur är har en bekant till mig en katt som han brukar få hälsa på ibland. :-)

    ReplyDelete
  3. Så kul Dante ser ut när han skjuter på kissen, det syns att han gärna vill leka. Du får höra dig för om det finns någon hundvan katt som skulle vilja leka ute, någon gång. Jag är också allergisk mot katter, fast jag kan gå in där de finns om jag inte tar i dem förstås.

    ReplyDelete