Tuesday, October 16, 2012

Ny matta invigd med hundyoga

Går ständigt med färgglada raggsockar inomhus som min mormor stickat åt mig. Det är iskallt på trägolvet! Dante verkar inte frysa på samma sätt, även om han undviker att ligga på golvet. Idag köpte jag en färgglad trasmatta till vardagsrummet, så att det skulle bli lite skönare att trippa runt där.

Dante var storförtjust och både rullade runt och sträckte sig på mattan flera gånger. En stretchövning han gör efter varje nattsömn och tupplur. Egentligen borde man ta efter och sträcka på sig lika ofta själv. Nåja, mattan var då godkänd! För er som provat yoga någon gång har ni säkert utövat asanan/ställningen "downward dog", som precis som namnet ser ut såhär:




Även en sitting yawning dog (fast den asanan kanske jag hittade jag på..):

1 comment: