Sunday, August 26, 2012

14 timmar sömn och ett träningspass

Söndag - perfekt dag att unna sig sovmorgon. Ställde därför ingen klocka. Drömde om mat väldigt länge och när jag väl orkade titta på klockan var den 13:30.  Jag, eller vi, hade sovit i nästan 14 timmar. Hur gick det här till? Dante hade inte väckt mig en enda gång och låg fortfarande och snarkade medan jag klädde på mig. Inte konstigt att man var hungrig. Antar att vi behövde sova sådär länge.

Efter så mycket sömn behövde jag göra något rejält. Eftersom jag ännu inte vill gå allt för långt, avverkade vi 5 km i skogen. För att låta det ha mer effekt på mig fyllde jag en ryggsäck med böcker, samt två vattenflaskor som jag bar, medan Dante fick bestämma takt. Gjorde några enkla övningar på vägen. Till att börja med, balansera på en stock. Brukar be honom hoppa upp på stocken, stanna och själv gå till andra änden av den, för att sedan be honom komma till mig. Är det en stock som är en bit upp i luften, som alltså inte ligger på marken, så går jag bredvid för att vara beredd ifall han skulle halka eller trilla ned. Övar balanssinnet och ger nog en kick självförtroende:


Ingen stor sten, men en uppgift ändå:


Någon med större tassar hade gått här med:



Resultat:

Snurrig som jag ibland är, glömde jag packa ned regntäcke och regnjacka, men vi hade tur. Precis när jag satt in honom i buren och stängt bildörren började det regna. Vilket flyt!

Imorgon ska vi gå en runda med några hundar och deras ägare som vi aldrig träffat förut. Spännande!

No comments:

Post a Comment