Sunday, August 12, 2012

Fångat dagen



Långsamma promenader i solen. Har fokuserat på att göra i princip ingenting och bara njuta av vädret och söndagen för att samla kraft.

Lämnade min mamma på tågstationen imorse. Är så glad att hon kom hit och hjälpte mig. Hon har skämt bort oss båda två vilket inte kunde kommit vid ett bättre tillfälle. Det hade varit svårt att klara det här ensam. Dante var lite sämre precis när hon åkte hem, men det verkade ordna sig efter ett par timmars sömn.

Tog en bild på hans hjärta som han har på ryggen, medan han solade sig i mitt knä:


3 comments:

  1. Vilket sött hjärta, förstår att Dante har ett stort hjärta inuti också. Han verkar jättegullig och snäll, hoppas att det bättrar sig och att han får hälsan åter. Det där med hur många gånger man går ut med en hund per dag är nog olika, men jag brukade gå ut med taxarna ca 5 - 6 ggr/dag, när de var vuxna och friska. Nu har jag en jack russel på 5 mån, så då blir det lite oftare, han talar om när han vill och ibland luras han men vi går ut ändå.

    Du hade tipsat om någon sorts balsamspray, jag har letat i spalten men kunde inte hitta den, vore tacksam om du skrev om det igen. Felix har nämligen klåda på ett framben, blev ordinerad kortisonsalva av veterinär men det blev bara värre och kraftigare klåda. Verkar vara ett okynne han börjat med, kanske att huden är för torr just där.

    ReplyDelete
  2. Vad mysigt det låter med en 5-månaders Jack Russel! De verkar så energiska, lättlärda och roliga.

    Balsamsprayen heter Vetriderm Sensitive Softener, är parfymfri och finns bland annat på Apoteket.

    Om det inte skulle hjälpa så köpte jag en gelspray på djursjukhuset som hette "Lindra" (tillverkaren heter Douxo) för ett par år sedan som man kan ha på eksem/myggbet/fukteksem och annat som kliar. Kanske finns den i någon butik. Dante hade just då någon typ av fukteksem på insidan av låren. Tyvärr hjälpte det inte, utan att dutta på hederligt potatismjöl ordnade det på bara ett par dagar! Kanske inget som passar till just din hund, beroende på varför han fått det.

    ReplyDelete
  3. Han hade det redan när han kom hit, men veterinären trodde det var lite okynnes bitning. Tyvärr så har det resulterat att han biter bort pälsen just över området, jag tror på att det kan vara någon typ av torr hud, för det syns ingenting. Har studerat området med förstoringslampan och kan inte se ett enda dugg.

    Jo, nog är det full fart han är väldigt busig, envis till tusen har han fått tag på något han inte får ha så är bästa sättet att idka byteshandel. Jag har haft strävhårstaxar sen 1987 så jag vet hur envisa hundar beter sig men Felix är tio gånger värre än en tax.

    Tack för att du tog dig tid att svara och tipsa om medel som kan vara till hjälp.

    ReplyDelete