Monday, August 27, 2012

Hundträff

Idag mötte jag upp några andra hundägare och deras hundar. Vi blev 6 st tvåbenta och 9 st fyrbenta som gick en sväng runt Gruvområdet. Dante drog i kopplet hela tiden och var uppspelt till max. I början drog han så att han fick svårt att andas, vilket inte brukar hända. Han har nog aldrig promenerat med så många andra hundar på en gång och det var givetvis många intressanta hundrumpor framför och bakom hela tiden. Något som inte tillhör vardagen. Insåg att jag har något att träna på alltså! Det var i alla fall en spännande mix av hundraser - Whippets, Borzoi, Malinois, Japansk Spets och någon typ av mastiff/staff(?). Det var kul att träffa nytt folk och se alla fina hundar! Fast lite farligt, för jag börjar mer och mer drömma om att skaffa en hund till.. Nu är jag så trött, så det blir att lägga sig tidigt! Tror någon annan är det också?

2 comments:

  1. Visst är det roligt att ha fler än en hund men det är jobbigare också, speciellt om man behöver någon som ser efter dem. Det är alltid lättare att få passning på en hund, än två eller flera. Själv hade jag fyra på en gång och visst gick det bra men jag tror nog inte att jag skulle köpa två valpar på en gång. Visst de roade varandra men buset var hela tiden dubbelt upp, sen är det svårare att uppfostra två samtidigt. För den ena tog alltid åt sig när den andre fick en tillsägelse, för något som den inte fick göra.

    ReplyDelete
  2. Ja, att skaffa två valpar på en gång verkar inte som någon bra idé med tanke på hur mycket individuell tid man behöver ha med dem. Verkar som att de präglas utav varandra med bus som du skriver. Tänker att det kanske blir lite bråk om vem som bestämmer mellan dem när de växer upp också.

    Dante är nu snart 5,5 år gammal, men jag känner inte att en valp passar in som livet ser ut just nu. Allt fungerar så bra som det är och jag vill gärna ha det så ett tag framöver då det varit så mycket förändringar privat.

    Kanske senare i livet när det känns rätt.

    Oj, fyra hundar låter kämpigt! Men lärorikt. :-)

    ReplyDelete