Tuesday, August 7, 2012

Upp och ned

Ingen aning om vad det var i specialkosten, men det ökade törsten något enormt. En hel skål med vatten var plötsligt tom och en stund senare fick vi rusa ut. Var först ute en halvtimme - hemma i ca 20 minuter innan han behövde gå ut igen, följt av ytterligare en hel timmes promenad där han kissade lite hela tiden. Verkade ändå som att det tog slut efter det. Dagen som började så bra för honom..

Direkt när vi kom in, tänkte jag passa på att ta ett snabbt bad då jag inte hunnit duscha på 3-4 dagar (usch, jag vet). Har spenderat all tid med hunden och bara lämnat honom en kort stund för besöket på djursjukhuset idag, då jag inte ville stressa honom med bilåkning och har handlat mat vid ett tidigare tillfälle. Tog in hundsängen i badrummet så att han inte skulle behöva vara ensam ändå och precis när jag ska hoppa i vattnet, så kissar han först ned sin säng/filtar och sedan mina kläder. Skyndar mig att klä på mig nytt för att kunna gå ut med honom igen och då kissar han ner hallmattan. Stackars liten.. Han kan ju inte hjälpa det.

Känner att jag försökt lägga varje minut jag kan på att han ska må ok trots omständigheterna, men vi kommer ingenvart. Det är så frustrerande att bara kunna vänta och se att han har det jobbigt. Vet att man inte kan göra mer än att vänta på rätt medicin och att det smärtstillande gör att han inte har ont. Mitt fall är ju säkert ingenting jämfört med andra vars hundar varit sjuka länge heller, men oj vad jobbigt det måste vara.

Eftersom det saknas så många timmars sömn under många dagar, så börjar min energi ta slut nu.

Min mamma har tagit ledigt från jobbet för att åka ända hit med tåget imorgonbitti och hjälpa mig, även om jag inte frågade. Det hon gör för mig nu kommer jag aldrig att glömma. Tack.

3 comments:

  1. Tyvärr har jag inget bra råd att komma med.Så bra att din mamma kommer, du behöver vila dig lite. Hoppas att han kanske kissade ut nåt skit. Dante kanske borde läggas in på sjukhuset,så dom får se hur besvärligt han har det.

    ReplyDelete
  2. Diskuterade det, men han mår ju nästan som vanligt i övrigt. Finns ingenting mer de kan göra, förutom att eventuellt sätta in Kortison, men om det är någon annan sorts bakterier så kunde biverkningarna från det förvärra det hela.

    Smärtstillande får han ju redan och jag tror att han mår bättre av att få vila och sova hemma, istället för att sitta i en bur inne på djursjukhuset. Tror han skulle bli rädd och stressad. Givetvis skulle jag inte tveka om det behövdes. Men nu borde vi snart vara i mål, om provsvaret kommer idag eller imorgon.

    ReplyDelete
  3. Ja, de blir kissnödig men det är nödvändigt att Dante dricker mycket, för annars kan det bli ännu värre. De blir också törstiga av medicinerna men det är som det ska. Försök att få i honom filmjölk, för det gör underverk när hunden äter antibiotika. För äter hunden det länge så kan magen bli lite risig.

    ReplyDelete