Thursday, August 9, 2012

Provsvar

Idag kom telefonsamtalet jag väntat på - provsvar på odlingen. Äntligen skulle jag få veta vad som var fel på Dante. Till min besvikelse så visade provet absolut ingenting. Inga bakterier. På ett sätt är det ju bra, men då undrar man vad felet är istället. Antingen kanske provet var dåligt på något sätt, att det inte kom med några bakterier i just det, eller så funderar jag på om själva infektionen kan ha läkt utav antibiotikan, men att blod i urinen kanske fortsatt på grund av att själva urinblåsan varit inflammerad/irriterad.

Ska istället ge kortison och sedan boka en uppföljningskontroll med ultraljud om 2-3 veckor.



Annars har det varit lite bättre idag. Bara varit ute en gång inatt och min mamma har varit ute 3 gånger med honom under dagen. Mer än en halvering mot hur ofta jag behövt springa ut med honom tidigare. I övrigt har han bara sovit. Kanske är det på väg att läka sakteligen ändå?

3 comments:

  1. Det verkar ju som det går åt rätt håll, låt oss verkligen hoppas på det. Idag hittade jag en harpalt som jag trodde var död, men sen såg jag att bröstkorgen rörde sig den försökte springa iväg men kom inte upp. Som tur var fanns det en man i grannhuset som tittade på den, benen var hela ryggraden likaså så han lade den under en trapp i skuggan den kan ju fått en smäll av en bil och bara behöva vila. ....den låg mitt på en gräsmatta i solen om vi inte flytta den hade väl skatorna snart kommit. Hoppas den kvicknar till, mannen skulle titta till den senare ikväll.

    ReplyDelete
  2. men vad konstigt... :( hoppas att det är för att det har läkt ut och att det inte är något annat!

    har förresten testat balsamsprayen du tipsade om! Nisses hud har blivit jättelen, mjuk och fin! så, tack så jättemycket för tipset!

    håller alla tummar och tassar här för Dante!

    ReplyDelete
  3. Kristina: Vilken tur att du var uppmärksam och kunde rädda den! Hoppas det gick bra för den sedan.

    Sandra: Vad kul att den fungerade! Fick du några tips från uppfödare angående bad och hudproblem?

    ReplyDelete