Wednesday, August 29, 2012

Kort avbrott och katter

På grund av en veckas resa så kommer det eventuellt inte att bli några uppdateringar tills jag är tillbaka, om inte möjlighet finns på plats. Tänkte reflektera över hundlivet i landet jag åker till, men vet inte hur det är med uppkoppling. Kameran är med i högsta hugg ändå.

Dante får stanna kvar i Sverige då det bara gäller några dagar och han ska få dela vardag med sin favorit-extramatte och husse, samt katten Fifi! Katter är nog det mest spännande han vet och då på ett vänligt sätt. Han vill dem inte illa utan vill bara leka. Han blir mer uppspelt om en katt närmar sig, än om en hund möter oss. På bilderna nedan är han med sin gamla kattkompis Smilla, som var en riktig vän. Hon var vår grannkatt i min hemstad och sprang alltid fram när vi var ute på promenad, mjauade högt och ville stryka sig mot honom. Han blev lite obekväm av hur närgången hon var, men försiktig och jätteglad varje gång. Ibland var hon ute på taket och hälsade på genom att hoppa in genom mitt fönster och gosade med Dante.

Katterna i Falun vill tyvärr bara springa och gömma sig eller reser ragg!





Dante ska även hälsa på två Flat Coated Retriever-systrar, samt ut på en massa skogsäventyr.

Jag har aldrig lämnat bort honom hos vänner och bekanta så mycket som jag gjort detta år, men jag är glad över att jag har möjlighet att upptäcka världen under kortare perioder då jag vet att han är i goda händer hos människor jag litar på.

Vi hörs snart igen!

2 comments:

  1. Får önska dig en trevlig resa och jag är säker på att Dante får det bra. Det där med katter är lite lustigt, för en del hundar bara älskar att gosa med katter medan andra är tvärs om. Är nog lite hur de växer upp, där Felix föddes fanns det katter men jag vet ärligt talat inte hur han skulle reagera idag om han mötte någon.

    ReplyDelete
  2. Tack!

    Dante fick en tass på nosen en gång när han var liten (inget rivsår utan en smäll), då han var lite för påflugen. Verkar som att han blev rädd och tog det lugnt efter det, så det ligger nog någonting i det!

    ReplyDelete