Monday, August 6, 2012

Mer ovisshet - uppdaterat

Skriver ett uppdaterat inlägg, för jag hade missuppfattat en bit pga sömnbrist/utmattning.

Tillbaka från djursjukhuset. Ultraljudet visade inga stenar eller liknande. Man kunde se att urinblåsan/slemhinnorna var irriterade och på ett ställe syntes någonting lite avlångt på bilden, som kunde tyda på cystit. Njurarna såg bra ut.

De kom fram till att ta en odling på ett nytt urinprov, för att det ibland kan vara bakterier som kräver extra stark antibiotika. Den jag fick på recept sist brukar klara det mesta, men de skriver bara ut en annan sort om det verkligen behövs. Sedan pratade de om ett uppföljningsbesök också, men jag hängde inte riktigt med i om jag skulle komma dit oavsett om ny antibiotika hjälpte eller ej. Vet inte riktigt vad det på ultraljudsbilden innebar.

Borde frågat mer och jag hängde inte riktigt med i summeringen, men jag är så trött och knäckt. Som tur är fick jag skjuts dit och hem, för jag hade inte kunnat köra själv. Då hade jag nog slutat i ett träd. Somnade en kort stund på golvet med Dante inne i undersökningsrummet.

Känns jobbigt att han ska behöva gå ett par dagar till såhär, men finns inget annat att göra än att vänta på svaret. Han skulle fortsätta med samma antibiotika och äta smärtstillande tills svaret kommer.

Påminn era djur att ni tycker om dem.
Nu ska vi försöka sova lite igen.

5 comments:

  1. Jag lider verkligen med dej. Jag tycker du skall ringa till Djursjukhuset imorgon när du vilat dej lite, och prata med en veterinär i lugn och ro (dom är till för dej)Ha det så bra du kan.

    ReplyDelete
  2. Ska höra med dem - hoppas på att provsvaret inte dröjer så länge. Kanske borde jag köpa lite blodpudding eller någonting med järn i och se om han vill äta lite utav det.

    Tack för din omtanke och ha det riktigt bra du med.

    ReplyDelete
  3. vad frustrerande! tyckte det var jobbigt när min Nisse var inlagd två nätter för köttproteinallergin, men då kom dom ju också på vad det var väldigt snabbt. hoppas du får svar snart, bland det värsta som finns är att vänta och inte veta vad som är fel! :( hoppas du får svar snart!

    ReplyDelete
  4. Ja, man önskar de kunde säga vad som är fel eller gör ont. Förstår att det kändes jobbigt när han var inlagd - brukar tänka att hunden är i goda händer hos bra personal, men visst saknar man dem.

    Svaret skulle dröja en dag eller två till, men nu har jag fått i honom mat och har inte behöver gå ut så många gånger idag. Alltid något. :-)

    ReplyDelete
  5. Hoppas att det ordnar upp sig, dra dig inte för att ringa veterinären för det är svårt att fråga om saker när man själv är helt slut. Jag är nöjd med veterinärerna i Norge för man kan ringa när helst man undrar över något.

    ReplyDelete