Tuesday, August 28, 2012

Tydligare i trafiken

image



Tycker det är obehagligt när bilar inte håller avstånd. Någon gång kanske något oväntat händer och man behöver göra en snabb inbromsning. Bilen som är fastklistrad bak har ingen chans att hinna agera med obefintligt avstånd. Hundburen står där bak. Nej tack.

Såg en bil i förra veckan som hade en dekal med stor text över bakrutan där det stod "Hundar i bilen - håll avstånd!". Syntes på långt håll och man tänkte faktiskt till.

Såg att de sålde en sånhär när jag var och köpte torrfoder igår. Kanske inte lika tydlig som den jag såg, men om det kan få någon att tänka efter är det värt ett försök. 20 kronor är en billig livförsäkring.

2 comments:

  1. Detta med att bilar inte håller avstånd är ett stort problem, och dalatrafiks bussar är helt bedrövliga. Ibland tror jag att jag skall ta och hålla i en pinne, för när jag hade en labrador som bar pinne kan du vara säker på att dom höll avståndet. Ibland kör bilarna så nära att man kan slå in rutan vilket jag också funderat på ibland.

    ReplyDelete
  2. Visst är det otäckt? Förstår inte att man vågar ta risker när det innefattar andra människor (och djur). Hade de bara gjort illa sig själva kunde var och en tagit ansvar för sig själv, men jag vill inte råka ut för en olycka för att någon kör över sin förmåga eller har otur.

    Det är ju så oerhört små marginaler man tjänar på att stressa i slutändan, det är det inte värt.

    ReplyDelete